Vanliga Frågor

Vi får många gånger samma frågor som vi tänkte vi kunde försöka svara på här.

När startar kursen? Har vi gått ut med en kurs själva, så ser du naturligtvis datumet, annars startar vi kursen när vi fått in tillräckligt med anmälningar, dvs 6-8 stycken.
Det är ju också beroende på instruktörerna, vi jobbar idéellt och inte alltid det passar i livet att hålla en kurs just då.

Vilken dag kommer kursen att gå på? Det är helt upp till instruktören när det passar med jobb osv. Så det är svårt att säga innan. Vanligast är dock kvällstid måndag – onsdag. Någon enstaka går på helgerna.

Vad kostar kursen? De flesta kurserna kostar 1100 kr. Är det en avtalsinstruktör som håller kursen kommer den vara dyrare. runt 1700 kr, lite olika dock. Är det något annat pris kommer du få reda på det när kursen annonseras.

Hur ska man betala kursen? Du kommer att få en kallelse av instruktören, där kommer du att få all information du behöver. Det är viktigt att du betalar in din kurs innan kursstart. OM du får en kallelse och kommer på att du inte har möjlighet att gå så är det jätteviktigt att du meddelar oss, så vi har möjlighet att ta in andra som väntar.

Jag har en blandras eller en hund av kamphundsras, får jag gå kurs?
NATURLIGTVIS är alla hundar välkomna till oss, små som stora. Vi tycker bara det är kul att alla vill få lite hyfs på sin hund och sen kommer på att det faktiskt var kul dessutom.

Hur blir man medlem? Klicka på sidan: “Bli medlem” för vidare info. Medlemskapet gäller ett år från det du anmält dig och betalt.