Konserter 2024

I sommar är det dags igen att miljöträning av hund under Sofiero-konserterna.

Maila ditt intresse till ng@bjuvsbk.se med gällande konsert i ämnesraden, sedan namn. Ett mail för varje datum som vanligt.

OBS alltså: ETT MAIL PER KONSERT MED KONSERTEN I RUBRIKEN
Jag delar in varje mail till “sin” mapp, så jag ska kunna maila ut info när det närmar sig. Lätt att missa någon annars och betydligt lättare att hålla reda på allt.
Tack ♥️

Aktuella datum är:

Torsdag 18/7, Benjamin Ingrosso
Fredag 26/7, Tomas Ledin
Onsdag 31/7, Smith & Thell + Darin
Fredag 16/8, Lars Winnerbäck

Regn 2023, vi hoppas på sol i år!

Regler och information för miljöträning på Sofiero 2024

– Hunden är med för miljöträning. Vi får inte på något sätt hota med våra hundar. Det är med ord vi försöker hålla gästerna innanför/utanför avspärrningarna och vi uppträder alltid trevligt mot alla (betalande som arrangör). Vi representerar Bjuvs Brukshundklubb. Om ni ser någon smyga eller ta sig bakom avspärrningarna, så skall ni gå efter och försöka få tillbaka folk till konsertområdet.

– Vi går inte ut med hundarna bland konsert deltagarna under konserten hundarna rastas i skogen och vi tar naturligtvis upp efter dom.

– Stolar får tas med men vi uppskattar om ni står upp så ni har bättre kontroll över det område ni står vid. Även om ni kan njuta av konserten så är vi där för att hålla koll att gästerna håller sig på konsertområdet. Ni får INTE släppa in folk utanför avspärrningarna.

– Vid problem finns vakter uppe vid ingången man kan hämta. Ring (se nedan telenr) om du behöver tillkalla hjälp eller kontakta närmaste person som vaktar bredvid. Vid olycka/sjukdom cirkulerar röda korsets sjukvårdare på området, de finns annars längst ner vid scenen på vä sida.

– Ansvarig från Bjuvs Brukshundklubb kommer under kvällen cirkulera runt till er alla. Messenger grupp för kvällen skapas så man snabbt kan komma i kontakt med flera.

–  Ta med/köp egen dryck och/eller annat ätbart till dig och din hund. Vatten finns vid toaletterna nere vid slottsbutiken, som vi dessutom kan använda oss av.

– Gula västar SKALL bäras och delas ut vid samlingsplatsen. De ska vara på hela kvällen.

– Rastning sker i möjligaste mån innan 17,00 annars i parken och där vi tar upp efter dem

– Ansvarig från Bjuvs BK kommer att placera ut er. Området är stort, så på vissa ställen kan det vara svårt att höra och se konserten.

– Blir du placerad där din hund inte känns bekväm så säg till så flyttar vi placeringen. Det är ditt ansvar som hundförare att tolka din hunds status. Vid upprepat oönskat beteende av din hund så meddelar du ansvarig från Bjuvs BK och avlägsna dig från området. Miljön har under kvällen hög volym, mycket folk, olika status på människor, dagsljus och mörker. Det är du som hundförare som har strikt hundägaransvar i allt vad det innebär.

– Vi miljöträna inte själva utan minst 2 ekipage/postering – Åldersgräns för miljöträning är enligt konsertens åldersgräns

– Alla träffas senast kl 17,00 på samlingsplatsen för gemensamt inträde. Beräknat slut ca 23. Ingen lämnar utan att säga till ansvarig.

– Ej medlem i Bjuvs Brukshundklubb ansvarar för egen olycksfall/ansvarsförsäkring

-Ingen ersättning utgår vid deltagande